بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:رابطه,زناشويی,پس,از,زايمان, :: 10:38 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

رابطه زناشويی پس از زايمان

رابطه زناشويی پس از زايمان
بعد از زایمان، تا چه مدتی محدودیت و منع رابطه زناشویی وجود دارد؟ پاسخ را از دکتر ملک‌منصور اقصی، متخصص زنان و زایمان بشنوید.

 

خیلی از همسران تصور می‌کنند پس از زایمان باید تا هفته‌ها رابطه زناشویی نداشته باشند؛ چون ممکن است برقراری چنین رابطه‌ای باعث آسیب به مادر شود. باور غلط دیگری که در این مورد رواج دارد، بهتر بودن سزارین نسبت به زایمان طبیعی برای برقراری رابطه زناشویی بعد از آن است. البته بعضی اوقات هم مشغولیت بچه‌داری باعث می‌شود که زوج‌ها خودشان و یا رابطه زناشویی‌شان را فراموش کنند که این نکته هم می‌تواند در درازمدت عوارض نامطلوبی بر روابط زوجین بگذارد. درباره این موارد با دکتر ملک‌منصور اقصی، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه تهران گفتگو کرده‌ایم...

 
بعد از زایمان، تا چه مدتی محدودیت و منع رابطه زناشویی وجود دارد؟
در یک مدت زمان خاص پس از زایمان، توصیه ما این است که رابطه زناشویی وجود نداشته باشد و علت آن هم این است که می‌خواهیم محل چسبندگی جفت ترمیم پیدا کند چون مثل یک زخم باز می‌ماند. جفت از دیواره کنده شده و خو‌ن‌ریزی‌های معمول بعد از زایمان، از همین محل است. تا این زخم ترمیم پیدا نکرده، بهتر است رابطه‌ زناشویی نداشته باشند. این زمان حدود 3 هفته طول می‌کشد. در قدیم می‌گفتند تا 6 هفته. اما امروز می‌گویند تا 3 هفته هم کفایت می‌کند.

آیا این مدت برای زایمان طبیعی و سزارین فرق دارد؟
مسلما شرایط زایمان طبیعی و سزارین باهم فرق می‌کند. اگر زایمان طبیعی باشد چون در محل، ممكن است برش و بخیه زده شده باشد و این زخم در طول 2 هفته بهبود پیدا می‌کند، چنانچه مشکل خاصی پیدا نکند، همین 3 هفته کافی است.

در مورد سزارین چه طور؟
بستگی دارد به نوع سزارینی که انجام شده است. اگر همراه با چسبندگی زیاد یا بروز عفونت باشد، ممکن است رابطه‌ زناشویی همراه با درد باشد. یعنی پس از رابطه‌ زناشویی، زن یک درد مبهمی در ناحیه لگن خود حس می‌کند. در حقیقت، با حركت احساس درد می‌کند. بالاخره سزارین یک برش است. شکم باز شده و دست خورده، در بهترین شرایط هم سزارین تا حدی چسبندگی ایجاد می‌کند. بنابراین زایمان طبیعی از این جهت بهتر است و برخلاف تصور عوام که فکر می‌کنند سزارین برای رابطه زناشویی‌شان بهتر است، باید اشاره شود كه پس از یك زایمان طبیعی و سالم، رابطه زناشویی در مقایسه با سزارین مطلوب‌تر است.

آیا این چسبندگی، به غیر از درد محدودیت دیگری هم برای رابطه زناشویی ایجاد می‌کند؟
نه، فقط همان درد را ایجاد می‌کند. پس از زایمان نکته‌ دیگری که وجود دارد، زمانی است که مادر شیر می‌دهد. در این شرایط فعالیت تخمدان‌ها متوقف شده و این می‌تواند باعث کم شدن ترشحات واژن و خشکی آن شود. اگر زن چنین احساسی را دارد، بهتر است از ژل‌های لوبریکانت استفاده کند که محلول در آب است.

برخی خانم‌ها تصور می‌کنند بعد از زایمان طبیعی ممکن است نتوانند مثل قبل رابطه زناشویی برقرار کنند. آیا چنین تصوری درست است؟
یکی از تغییرات فیزیولوژیک که در طول بارداری اتفاق می‌افتد هیپرتروفی یا افزایش حجم دستگاه تناسلی است؛ یعنی یک مقداری بافت بزرگ‌تر و متورم‌تر می‌شود. خود کانال زایمانی نیز بازتر می‌شود. رحمی که قبلا 100 گرم بوده حالا می‌شود 1000 گرم. بعد از زایمان، تمام این تغییرات طی 6 هفته بر می‌گردد به حالت عادی. پس تغییرات چندانی برای اندام‌ها برای طولانی مدت اتفاق نمی‌افتد.
در جایی می‌خواندم که برای پیشگیری از تغییر شکل‌های مختصری که ممکن است بعد از بچه‌دار شدن اتفاق بیفتد، تمرین‌هایی وجود دارد. آیا این حرف درست است؟
بله، تمرین عضلات کف لگن، ورزشی است که حتی برای خانم‌هایی که باردار نیستند، می‌تواند رضایت ناشی از رابطه زناشویی را افزایش دهد. برای خانم‌هایی که اختلالات جسمی دارند و یا دیر به ارگاسم می‌رسند، توصیه می‌شود در طول روز مرتب این عضلات را تقویت کنند. برای تقویت، عضلات را باید به صورت متناوب منقبض و منبسط کنند. ابتدا نیز این کار را با دفعات کم شروع کرده و کم کم آن را افزایش دهند. طول مدت انقباض و انبساط را هم می‌توانند افزایش دهند. به عنوان مثال اول 3 ثانیه، و بعد کم کم مدت را تا 10 ثانیه افزایش دهند. این تمرین حتی برای دوران یائسگی که عضلات كف لگن ضعیف می‌شوند نیز مفید است البته توصیه می‌شود که در دوران بارداری نیز خانم‌ها این کار را انجام دهند.

بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان و در زمان شیر دادن، از ترس باردار شدن ترجیح می‌دهند که رابطه زناشویی نداشته و یا در حداقل ممکن داشته باشند. روش درست برای جلوگیری در این دوران چیست؟
توصیه می‌کنیم که خانم‌ها هفته‌ ششم پس از زایمان به مراکز بهداشت مراجعه کنند. مشاور با توجه به شرایطی که زن و مرد دارند روش قابل اطمینانی را برای جلوگیری به آنها معرفی می‌کند چرا که فقط 40 روز اول پس از زایمان احتمال بارداری وجود ندارد و بعد از آن به علت احتمال حاملگی، جلوگیری صورت بگیرد.
تربیت جنسی کودکان ، به بهانه روز جهانی کودک
موضوع تربیت جنسی کودکان از دغدغه های اصلی و مهم والدین و مربیان است. در روز جهانی کودک به این مقوله پرداخته ایم.

16 مهرماه روز جهانی کودک نامیده شده و هر سال در این روز با برپایی مراسم و جشن های مختلف به کودک و موضوعات مربوط به او پرداخته می شود.

موضوع تربیت جنسی کودکان از دغدغه های اصلی و مهم والدین و مربیان است. در موارد بسیاری مشاهده شده که رفتار غلط مربیان و والدین در این زمینه، تبعات جبران ناپذیری را بر روح و ذهن کودکان باقی گذاشته است به گونه ای که آثار آن در سنین بزرگسالی هم وجود داشته است.
 
متاسفانه برخی از والدین و مربیان، نسبت به این امر دچار نوعی کج بینی هستند و این موضوع همچون تابویی می دانند که نباید به آن نزدیک شد. همین نگرش موجب بروز مشکلات فراوانی می شود که در برهه ای از زمان می توان به سادگی آنرا حل کرد.
آنچه مهم است اینکه والدین و مربیان نسبت به تربیت جنسی کودکان توجه ویژه ای داشته باشند و راهکارهای مناسب را در این مسیر به کار گیرند. لازمه این امر، داشتن اطلاعات علمی و تجربی در این زمینه است. بهره گیری از اصول تربیت اسلامی و توجه به راهکارها و اصولی که در این زمینه از سوی کارشناسان ارائه می شود، در اغلب موارد، راه گشاست. به این شرط که نگرش والدین و مربیان، نگرشی آگاهانه باشد.
آنچه مسلم و طبیعی به نظر می رسد این است که اغلب کودکان در سنین 3 تا 5 سالگی، کنجکاویهای بسیاری را در ارتباط با فیزیک و آناتومی بدن خویش دارند. همین امر موجب می شود تا به بازیهایی مثل دکتر بازی، علاقه نشان دهند یا در ارتباط با تفاوتهایشان با جنس مخالف، از خود کنجکاوی نشان دهند و پرسش هایی را مطرح کنند.
آنچه مهم است اینکه اولا، والدین و مربیان بدانند که این رفتارها در کودکان، به هیچ عنوان جنبه جنسی ندارد و خطری در این زمینه برای بچه ها وجود ندارد. در واقع کودکانی که در شرایط طبیعی و با حفظ صیانت محیط تربیتی، در فضایی مناسب و شایسته بزرگ می شوند، در سنین کودکی با مشکلات جنسی روبرو نمی شوند و سوالات مکرر بچه ها در این زمینه را نباید به وجود تمایلات جنسی در آنها نسبت داد. بنابراین وقتی والدین و مربیان باور کردند که سخن در تمایل جنسی در کودکان در میان نیست، رفتارهای بچه ها در زمینه کشف خودشان و جنس مخالفشان، غیرعادی و بی ادبانه به نظر نمی رسد. اما مهم است که این رفتارهای کودکان تحت نظر بزرگترها باشد. یعنی والدین و مربیان باید دقت داشته باشند که کنجکاوی بچه ها در این زمینه به حد و مرز خاصی ختم شود و ادامه پیدا نکند. می توان همواره بچه ها را تحت نظارت مستقیم و غیر مستقیم داشت و یا حواس آنها را پرت کرد.

مسئله مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد، به نحوه عکس العمل مربیان و خصوصا والدین در زمینه های جنسی مربوط می شود. مثلا ممکن است کودکی با همان تصورات دنیای کودکانه خود از سخنان هم بازی خود در زمینه های جنسی صحبتی را با مادرش داشته باشد. در چنین مواردی برخی از مادران برخورد سلبی و چکشی با کودکان دارند و با جدیت هر چه تمام تر، آنها را دعوا می کنند و حرفهایشان را به دور از ادب و نزاکت می خوانند و از آنها می خواهند که هرگز دراین باره صحبتی نکنند و اگر کردند، تنبیه خواهند شد.
 
از طرف دیگر یک مادر می تواند با حالتی کاملا عادی، به سخنان کودکش گوش کند و با لحنی دوستانه و آرام، او را راهنمایی کند و وجود تفاوت میان دو جنس را کتمان نکند و آنرا امری طبیعی و خدادادی معرفی کند اما در نهایت از کودکش بخواهد که در این زمینه کمتر کنجکاوی کند. مطمئنا چنین کودکی بیش از سایرین این فرصت را دارد که اگر در هر مقطعی از زمان با مشکل یا مسئله ای روبرو شد، بتواند به راحتی موضوع را مادرش مطرح کند و از او راهنمایی بخواهد. مطمئنا می توان با تجدید نظر در برخی از رفتارهای ساده و دم دستی، تاثیرات عمیق و مثبتی را در کودکان بر جای گذاشت.

امیدواریم در روز جهانی کودک این مقاله بتواند راهگشای مشکل شما و فرزندان تان باشد.

دستگیری دختر 20ساله ای که از پسر 14ساله باردار شد!! + عکس 

زن 20 ساله بعد از برقراری رابطه با یک پسر 14 ساله باردار شد و به همین دلیل زندانی شد.
"برتانی لنای ویانت" آمریکایی در یک رستوران کار می کند و به خاطر برقرار کردن رابطه جنسی با یک پسر نابالغ از سوی دادگاه ایالتی گناهکار شناخته شده و راهی زندان شد.
مادر این نوجوان زمانیکه عکسهای سونوگرافی و بارداری این دختر را دید با پلیس تماس گرفت و پرده از این ماجرا برداشت،بعد از بازجویی از پسر نوجوان مشخص شد که او ماههاست با این زن رابطه دارد.
این پسر که نامش فاش نشده است 14 سال سن دارد و میگوید زمانیکه فهمید بریتانی از او باردار است مرتبا او را نزد پزشک میبرد تا با انجام معاینات مستمر از سلامت فرزندش با خبر باشد.

http://www.seemorgh.com///uploads/1391/07/article-2195879-14C13692000005DC-41_468x611.jpg
پلیس بعد از اینکه این خانم فرزندش را به دنیا آورد او را بازداشت کرد او طبق قوانین ایالتی پنسیلوانیا به خاطر برقراری رابطه با یک نوجوان که به سن قانونی نرسیده و از نظر قانون نابالغ است مجرم شناخته شده و به پرداخت 20 هزار دلار جریمه محکوم شد،در حال حاضر با قرار  وثیقه دادگاه روانه زندان شده است،در حال حاضر فرزند او نزد مادرش است.
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:9 روش,ساده,زندگی تان,تغییر, :: 5:47 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
با 9 روش ساده زندگی تان را تغییر دهید!!!!
به جای اینکه روزتان را با عجله شروع کنید، ساعتتان را کمی زودتر تنظیم کنید و از آن زمان اضافی برای انجام یک کار مفید و به دنبال آن یک کار لذت‌ بخش استفاده کنید.
 

هر فردی در مقطعی از زمان احساس می‌کند که برنامه‌ زندگی او دچار یکنواختی شده است. برای از بین بردن این یکنواختی نیازی به ایجاد تغییرات شگرف در زندگیتان ندارید. معمولاً ایجاد چند تغییر 
جزئی و کوچک در برنامه روزانه‌تان، روحیه‌تان را از این رو به آن رو می‌کند.  اینجا به 9  راهکار ساده برای ایجاد نیرویی تازه در خود و تقویت شوقتان به زندگی اشاره می‌کنیم.
 
1 - یک بطری آب همراه خود داشته باشید
خیلی از ما در طول روز به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم. حفظ آب بدن اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به بهبود عملکردهای بدن کمک کرده، پوستتان شفاف‌تر و صاف‌تر شده و ذهنتان بهتر کار می‌کند. برای بالا بردن مصرف آب روزانه خود، همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید. بطری را انتخاب کنید که حداقل 750 میلی‌لیتر مایع در خود نگه دارد تا فقط یک بار در روز مجبور به پُر کردن دوباره آن باشید.
 
2 - زودتر از خواب بیدار شوید
به جای اینکه روزتان را با عجله شروع کنید، ساعتتان را کمی زودتر تنظیم کنید و از آن زمان اضافی برای انجام یک کار مفید و به دنبال آن یک کار لذت‌ بخش استفاده کنید. بعنوان مثال، با کاری مثل مرتب کردن اتاقتان به مدت 15 دقیقه شروع کنید. اگر نتوانستید آن را تمام کنید نگران نباشید، قرار نیست اتاقتان را از بالا تا پایین خانه‌تکانی کنید. بعد به خودتان پاداش داده و بقیه زمان را به خواندن روزنامه و نوشیدن چای یا انجام هر کار دیگری که به شما لذت می‌دهد دنبال کنید. اما به خاطر داشته باشید، شب‌ها یک ساعت زودتر به رختخواب بروید تا خوابتان کافی باشد.
 
3 - لباس‌هایتان را از شب قبل آماده کنید
اینکار برای بهبود زندگیتان، دو فایده دارد :
 اول اینکه از 
استرس صبح‌‌هایتان کم می‌کند چون مجبور نیستید گیج جلوی کمدتان بایستید و نتوانید تصمیم بگیرید که چه بپوشید یا وقتتان را صرف اتو زدن پیراهن موردعلاقه‌تان کنید. 
دوم اینکه انتخاب لباس در شب قبل باعث می‌شود وقت بیشتری داشته باشید که فکر کنید چه بپوشید و درنتیجه ظاهر مرتب‌تر و شیک‌تری خواهید داشت.
 
4 - یک عطر جدید انتخاب کنید
با استفاده از یک عطر جدید مطمئناً احساس تازگی، اعتماد‌ به‌ نفس و جذابیت بیشتری خواهید کرد. و از آنجا که دیگران از عطر شما برای سنجش سطح جذابیتتان استفاده می‌کنند، انتخاب عطرتان بنابر شیمی بدنتان می‌تواند به افزایش قابل‌ملاحظه جذابیت شما و توجه دیگران بینجامد. فقط به خاطر داشته باشید عطر شما نباید بیش از اندازه تند باشد، عطری با رایحه‌ای ملایم انتخاب کنید که اجازه دهد بوی طبیعی بدنتان نیز مشخص باشد.
 
5 - در زمان ناهار همه دستگاه‌های پیام‌رسان را خاموش کنید
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بمباران شدن مداوم با ایمیل‌ها و پیام‌های مختلف می‌تواند فشار زیادی به مغزتان وارد کند و باعث خستگی زود هنگام شما شده و جلوی یادگیری مهارت‌های تازه و به خاطر سپردن اطلاعات جدید را می‌گیرد. برای راه‌اندازی دوباره مغزتان، در زمان ناهار به طور کل همه چیز را خاموش کنید، حتی تلفن همراهتان. اگر می‌توانید برای صرف ناهار به محلی سرسبز در فضای باز بروید تا با انرژی بیشتری دوباره سر کار خود برگردید.
 
6 - برای تعطیلات آخر هفته از اواسط هفته برنامه‌ریزی کنید
برای اینکه هفته را با امید به پایان برسانید و برنامه زندگیتان هم کمی تکان بخورد، سعی کنید از سه‌شنبه برای تعطیلات پنجشنبه و جمعه برنامه‌ ریزی کنید. با این روش وقتی آخر هفته می‌رسد، به جای اینکه بی‌کار و بی برنامه در خانه بنشینید، کاری لذت‌بخش برای انجام دادن دارید.
 
7 - همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید
همانطور که همه ما می‌دانیم، تلویزیون و اینترنت وسایلی بسیار تحریک‌کننده هستند. وقتی درست قبل از خواب با این وسایل خودتان را سرگرم کنید، ممکن است در تولید انتقال‌ دهنده‌های عصبی که به بدنتان پیام می‌فرستند که زمان خواب رسیده است، اخلال ایجاد کنید. داشتن خواب خوب و با کیفیت برای داشتن ذهنی روشن، انرژی بالا و زندگی‌ خوب ضروری است. برای ایجاد تغییر در برنامه قبل از خواب خود، سعی کنید همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از زمان خواب خود، خاموش کرده و یک کتاب برداشته و مطالعه کنید.
 
8 - به میزان کمتر و در دفعات بیشتر غذا بخورید
ایجاد تغییر در برنامه غذایی تاثیر شگرفی بر جسم و فکر شما دارد. در ابتدا احساس سیری بیشتری خواهید داشت اما کالری مصرفیتان تغییری نکرده است یا حتی کمتر از قبل خواهد بود. یکی دیگر از فواید آن،بالا نگه داشت متابولیسم بدنتان در تمام طول روز خواهد بود و این یعنی کالری بیشتری خواهید سوزاند. همچنین احساس سرزندگی و نشاط بیشتری داشته و سطح انسولین خونتان ثابت‌تر بوده و درنتیجه کمتر به تنقلات مضر روی خواهید آورد. سعی کنید هر 2 تا 3 ساعت یکبار یک وعده غذای سبک میل کنید
 
9 - صبح‌ها ورزش کنید
اگر در حال حاضر ورزش نمی‌کنید، این می‌توانید یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تغییر در زندگیتان باشد. می‌توانید از راهکار شماره 1 استفاده کرده و یک ساعتی که زودتر از خواب بیدار می‌شوید را به ورزش کردن اختصاص دهید. ورزش صبحگاهی سیستم بدنتان را به خوبی راه‌اندازی کرده، سطح اندورفین را در بدنتان بالا برده و درنتیجه تا پایان روز احساسی عالی خواهید داشت. همچنین ورزش در این ساعتچربی‌سوزی بسیار بهتری داشته و باعث می‌شود اندامی مناسب‌تر به دست آورید. و از اینها گذشته، تولید موادشیمیایی عالی در بدنتان، کنار آمدن با استرس‌های روزمره را برایتان راحت‌تر می‌کند.
یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:از "تو" بدم می آید!, :: 5:48 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
جمعه 19 اسفند 1390برچسب: اعتراض,معلمان,خشونت,دانش آموزان, :: 3:10 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
معلمان انگلیسی می‌گویند که آن‌ها قادر به تربیت و کنترل دانش آموزان انگلیسی نیستند. برخی از آن‌ها از مواردی نظیر آتش بازی دانش آموزان در مدرسه و همچنین حمل چاقو در مدرسه و کلاس توسط این دانش آموزان صحبت می‌کنند، دانش آموزان در کلاس با هم و با کادر مدرسه درگیر شده و با آن‌ها به زد و خورد می‌پردازند.
 

معلمان انگلیسی در اعتراض به رفتارهای بد دانش آموزان و حمله آنان به معلمین و کادر مدرسه، اقدام به تجمع اعتراضی کردند.



به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، معلمان مدارس انگلیس در تظاهراتی نسبت به اقدامات ناهنجار دانش آموزان انگلیسی اعتراض کردند.



معلمان انگلیسی می‌گویند که آن‌ها قادر به تربیت و کنترل دانش آموزان انگلیسی نیستند. برخی از آن‌ها از مواردی نظیر آتش بازی دانش آموزان در مدرسه و همچنین حمل چاقو در مدرسه و کلاس توسط این دانش آموزان صحبت می‌کنند، دانش آموزان در کلاس با هم و با کادر مدرسه درگیر شده و با آن‌ها به زد و خورد می‌پردازند.



این مدارس، مدارسی هستند که از لحاظ کیفیت تحصیلی دانش آموزان در وضعیت بدی به سر می برند. به طوری که در یکی از این مدارس، تنها 29 درصد از دانش آموزان توانسته اند در کارنامه خود بیش از 5 نمره خوب داشته باشند، که این میزان بسیار کمتر از آمار 58.2 درصدی کل انگلستان است.



معلمان و کادر این مدارس در پاسخ به ناراحتی مسئولین منطقه ای اقدام اعتراضی آن‌ها، اعلام کرده‌اند که آن‌ها در برابر این مشکل، هیچ گزینه دیگری نداشته‌اند چراکه رفتارهای بد این دانش آموزان به مرحله‌ای رسیده که دیگر قابل کنترل نیست و رفتار گروهی از دانش آموزان به هیچ وجه قابل قبول نیست. با این حال مدیریت‌های بد مدارس موجب شده تا این دانش آموزان بدانند که در برابر این رفتارهای بد، مواخذه نخواهند شد.



یکی از معلمان حاضر در این تجمع که نخواست نامش فاش شود، در این زمینه می‌گوید: دانش آموزان از کنترل خارج شده‌اند. آن‌ها با خود چاقو حمل می‌کنند و در مدرسه سیگار می‌کشند، و حتی با معلمان درگیر می‌شوند.



با این حال مدیران مدارس که دانش آموزان را به خاطر مسائل جزئی به خانه می‌فرستند، در برابر این تخلفات کاری نمی‌کنند.

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 137
بازدید ماه : 626
بازدید کل : 123576
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ